افزايش ۵۵ درصدي مراجعه مسافران به پست‌هاي راهنمايي هلال‌احمر

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال‌احمر، «محمد جعفريان»، رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر در نشست خبري با اصحاب رسانه به تشريح گزارش عملکرد اين سازمان در طرح راهنمايي مسافران تابستان پرداخت.

وي با اشاره به اين‌که در کنار خدمات تخصصي براي پيشگيري از غر‌ق‌شدگي در درياي شمال و سواحل درياي خزر غير از اقدامات عملي با فقر فرهنگي مواجه هستيم، تصريح کرد: هدف‌گيري سازمان در طرح امسال و سال گذشته معرفي طرح دريا و آشنايي مردم با مناطق امن و همچنين بهره‌برداري از دريا بدون ايجاد حادثه بوده است.

رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر با تاکيد بر اين‌که از تجربيات گذشته در اين طرح استفاده شد، افزود: در سه استان شمالي کشور (مازنداران، گيلان و گلستان) ۱۰۰ پست به فاصله ۶ کيلومتر با حضور جوانان فعال شد.

وي با تاکيد بر اين‌که براي نخستين‌بار نقشه نقاط پر خطر تهيه و در اختيار مسافران قرار گرفت، تصريح کرد: کار ديگر اين سازمان توزيع جليقه‌هاي اماني براي مردم بود که از کيفيت مناسبي نيز برخوردار بودند.

به گفته رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر نزديک به ۴ هزار نفر از اعضاي سازمان جوانان در طرح تابستانه فعال بودند که ۵۲ درصد آن ها را بانوان تشکيل داده‌اند.

جعفريان همچنين تشکيل يک گروه فکري و تهيه شعارهايي با محتواي هشدار دهنده به مردم و نصب آن‌ها در مسيرهاي اصلي جاده‌هاي رشت، فيروزکوه، چالوس و هراز را از ديگر اقدامات اين سازمان در تابستان ۹۱ برشمرد.

وي با اشاره به ساير برنامه‌هاي سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: آموزش ۲ هزار نفر امدادگر نجات غريق را با همکاري فدراسيون شنا و نجات غريق در دستور کار قرار داده‌ايم.

جعفريان تصريح کرد: امسال سازمان جوانان ميزبان ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار نفر در قالب اردوهاي آمورزشي و تفريحي بوده است که در نوع خود بي‌سابقه است.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 1391070543